miercuri, 10 decembrie 2008

Inca un motiv pentru care n-am fost la vot in 2008

Pentru ca la primul vot asa zis democratic in Romania postdecembrista, am avut ocazia sa asist in calitate de membru in comisia de votare, la o circumscriptie electorala, nu conteaza de unde ca probabil nici nu mai stiu.

Misiunea mea de atunci a fost sa impart buletinele de vot alegatorilor, sa-i indrum spre cabina de votare, sa le arat cum se pune corect stampila "VOTAT" fara sa le sugerez catusi de putin cu cine anume sa voteze, sa supraveghez toate aspectele ce tineau de corectitudinea votarii in acea circumscriptie, cum ar fi numararea voturilor, anularea voturilor invalide, numararea corecta a voturilor, etc.

Si ce credeti ca s-a intamplat? Simplu. Presesintele in acea circumscriptie electorala era un procuror. Care si-a facut el lege electorala in asa fel incat sa castige partidul agreat de domnia sa. Vreau sa zic ca au fost rupte voturi valide, au fost puse stampile in plus pe buletine in alb in locul celor care nu s-au prezentat la vot, s-a raportat gresit numaratoarea voturilor, anumite persoane cu slaba pregatire au fost indrumate exact cum si cu cine sa voteze, un mumar destul de mare de voturi care apartineau partidelor neagreate de procuror au fost declarate invalide in mod gresit.

In fine, am luat atitudine, m-am plans in stanga si-n dreapta, am zis si reporterului de la tv care a filmat atunci, dar nu s-a intamplat miracolul. Motiv pentru care m-am inervat si nu am mai votat si m-am jurat ca nu am sa mai votez niciodata, ceea ce am si facut pana in ziua de azi.

Un comentariu: