luni, 13 octombrie 2008

Cea mai tare experienta din viata mea

A fost in 1999, august, 11. Ah, din nou luna august. Nu stiu daca voua va spune ceva aceasta data, dar eu o stiam cred de la varsta de 10 ani. Ei bine, in acea zi a fost ultima eclipsa totala de soare care s-a vazut in faza maxima din Romania. Mai exact, punctul culminant al eclipsei era situat cel mai bine in orasul Ramnicu Valcea. Asa, ca mi-am facut bagajul, mi-am luat iubita si am plecat sa ma intalnesc cu adevaratul spectacol al naturii. E de prisos sa mai spun ca asa ceva nu se mai poate vedea in Romania in timpul vietii mele. Bun, am ajuns eu la Valcea, unde aveam ceva rude, m-am instalat la ei iar pe 11 august m-am dus chipurile ca omul obisnuit la strand. La inceput eram cam posomorat ca se ivisera niste nori la orizont si puneau in pericol marea eclipsa. Dar chiar inainte de ora calculata a maximului, cand discul lunii incepuse sa acopere pe cel al soarelui, tin minte ca tocmai ieseam ud leoarca din strand. In cateva secunde mi s-a facut frig mai ceva ca in toiul iernii si am ramas cu cura cascata cand am vazut cum noaptea incepea sa vina spre mine cu viteza luminii. Exceptional, fantastic. Pana atunci stiam ca noaptea vine incet incet, pe nesimtite. Dar de data asta, parca m-a cuprins putin extazul. Nu stiam ca poate fi atat de diferit, fata de ceea ce stiam. De obicei imi gasesc usor cuvintele sa descriu un fenomen oarecare, dar acum cam greu pot sa va redau ceea ce am trait. Trebuie sa fii acolo ca sa simti si sa vezi. Acest fenomen dupa parerea mea nu e recomandat celor care nu pot intelege asa ceva. Mai bine trag un pui bun de somn, decat sa fie cuprinsi de panica. Probabil de aceea se zice ca la eclipsa lumea animala o ia razna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu